Когато преди 9 години
Китайските авиолинии възложиха на Боинг разработването на средномагистрален
тяснофюзелажен самолет, мой другар пророкува, че Китай гони успешно велика цел.
Преди седмица е направено финалното плащане по сделката - следователно в Поднебесната
империя имат свой собствен проект /С-970/ за граждански самолет. Към момента в
китайските въздушни превози има паритет - 47% са боинги, около този процент са
и еърбъсите, а останалите проценти са различни модификации та Ту и Ан, като
преобладават Ту-214, които возят карго.
По време на посещението на Американския Президент в Пекин бе
подписан договор за покупката на 300 боинга, на стойност $38 млрд ... В интерес
на истината, китайците копаеха сделката от 2013, но Обама не я разреши. Сега
Тръмп лично заведе шефа на Боинг в Пекин.
Много или малко са 300 нови самолета за китайските авиолинии?
По спомен от същата 2013, ежедневно от Пекин до Шанхай имаше 47 полета, до Чен
Дун - 34, до Гуанджоу - 28, до У Хан - 16, до Да Лян - 16 и т.н.
Меркетинговото подразделение на Боинг е направило оценка на
потребностите на Китай от нови самолети след 10 години. В първия момент
помислих, че има печатна грешка, но след няколко насрещни проверки числото си
остана същото - 6810!?
Пак по спомен, заводите на Боинг в Сиатъл произвеждат по 52
самолета за една година... За десет години, пак по техни разчети, могат да
произведат 570 машини. Свръх сили...Но имат и други договори!
Затова отиват на компромис за завод за сглобка на място, в
едно мъничко летище на островите около Шанхай. Типично, по старата китайска
схема, ще се натрупа безценен опит и веднага след натрупване на критична маса
ще стартират производството по проект С-970, за който стана въпрос по-горе.
Някога, по същия начин започнаха с най-обикновената японска електроника!
За любителите на числата - ориентировъчната цена на тези 6810
самолета, пак по данни на янките, е един трилион и двадесет и пет милиарда
долара.
Това обяснява защо Тръмп е завел шефа на Боинг в Пекин!
Няма коментари:
Публикуване на коментар